Baru-baru ini ternampak satu cerita menarik mengenai 7 Keajaiban Di dunia. Jadi, aku pun membuat kajian tentang isu ini....
Sekumpulan kawan-kawan ku ditanya secara rawak telah agar menyenaraikan “7 Keajaiban Di Dunia“. Walaupun banyak pendapat yang diberikan, berikut merupakan undian terbanyak untuk senarai “7 Keajaiban Di dunia”.
1. Egypt’s Great Pyramids
2. Taj Mahal
3. Grand Canyon
4. Terusan Panama
5. Bangunan Empire State
6. St. Peter’s Basilica
7. Tembok Besar China
Sampailah pada satu masa aku lepak makan di Kampung Boyan dan bertemu dengan sahabatku juga aku tanyakan mengenai hasratku ingin mengetahui tentang “7 Keajaiban Di Dunia“ secara tiba-tiba  aku telah disapa oleh seorang yang kurang kenal dengan peribadinya menepuk bahuku....lalu berkata : nak.... pakcik rasa bukan nok yaa jawapan yang sebenarnya....( bukan itu jawapan nya ).....tanya aku balik : nak pa lah pakcik ? ( jadi kalau bukan... ape die pakcik ? )......
7 Keajaiban Di Dunia“  inilah senarai 7 yangh pakcik beri penjelasan memaksa ku pulang sampai lewat malam untuk mendegar penjelasan nya...sayang nya....terlalu panjang untuk di huraikan......tapi aku berkongsi senarai “7 Keajaiban Di Dunia“ yang pakcik bari padaku.......
1. dapat melihat
2. dapat mendengar
3. dapat menyentuh
4. dapat merasa
5. dapat berkata-kata
6. dapat ketawa
7. dan merasai rasa dicintai.

Perkara yang selama ini kita anggap biasa dan kita terlepas pandang sebenarnya adalah sebenar-benar keajaiban!